Kledingreglement jeugdleden

De vv Bellingwolde heeft als doel om elk lid van de vereniging te voorzien van wedstrijdkleding en trainingspakken. Voor de jeugdafdeling is hiervoor een kledingfonds opgericht. Ieder jeugdlid betaalt een bepaald bedrag per seizoen en krijgt hiervoor wedstrijdkleding, shirt/broek/kousen, van de vereniging.

De aanschaf van een compleet tenue per team wordt eenmalig gefinancierd door sponsoren en gedeelte vanuit het kledingfonds, mits het betreffende team sponsoren heeft. Ook heeft de jeugdafdeling de beschikking over trainingspakken. Bij verstrekking moet door elk jeugdlid een contract getekend worden en éénmalig een borgsom te worden betaald. Wanneer een jeugdlid stopt met voetballen of overgaat naar de senioren kan deze borgsom terug worden gevraagd. Elk seizoen wordt er samen met de contributie een bedrag geind voor slijtage van de trainingspakken. De kleding en trainingspakken worden door de vereniging aangeschaft en is eigendom van de vereniging. Ook de kapotte kleding wordt vervangen uit het kledingfonds.Voor de senioren is er geen kledingfonds. De kleding voor een seniorenelftal wordt in zijn geheel gefinancierd door sponsoren. Ook hier geldt dat alle kleding door de vereniging wordt aangeschaft en eigendom is van de vereniging.

KLEDINGREGLEMENT

• De kleding mag uitsluitend worden gebruikt tijdens een voetbalwedstrijd van vv Bellingwolde en dus niet tijdens de training of bij andere gelegenheden, tenzij daarvoor door de vereniging toestemming is gegeven.
  • Het is niet toegestaan de kleding anders te gebruiken dan waarvoor het is bedoeld.
  • De trainingspakken worden alleen op wedstrijddagen gedragen, zowel bij thuis- als uitwedstrijden, m.u.v. de jeugdleiders. De jeugdleiders mogen de trainingspakken ook dragen tijdens de trainingen.
  • Zonder toestemming van de vereniging mogen in verband met verplichtingen jegens de sponsors op de kleding geen teksten worden aangebracht, zoals (rug)nummers, namen, emblemen en dergelijke.
  • Na de wedstrijd wordt de kleding (shirt, broek en sokken) centraal bij de leider(s) ingeleverd. Deze controleert vervolgens of alle kleding is ingeleverd en deponeert deze in de daarvoor bestemde kledingtassen. Bij de jeugd wordt vervolgens door de leider(s) een speler of ouder van het team aangewezen die voor het wassen van de kleding zal zorgen. De seniorenleiders regelen voor hun eigen team het wassen.
  • Voor de kleding zijn er wasvoorschriften, zie onder, deze dienen strikt te worden opgevolgd. Wanneer er iets verkeerd gaat met het wassen, gaan de coördinatoren Materiaal en kleding in overleg met degene die heeft gewassen om dit ‘foutje’ op te lossen.
  • De trainingspakken dienen volgens de wasvoorschriften te worden gewassen.
  • Men dient zorgvuldig om te gaan met de kleding en trainingspakken.
  • Indien een speler lid af wordt van de vv Bellingwolde dient het trainingspak bij één van de coördinatoren materiaal en kleding te worden ingeleverd.
  • Buiten de wedstrijden om is het verboden de afzonderlijke kledingstukken onder de teamleden te verspreiden, tenzij de vereniging daarvoor toestemming heeft gegeven.
  • Degene die de kleding heeft gewassen of heeft laten wassen, zorgt ervoor dat de kleding minimaal een half uur voor aanvang van de volgende wedstrijd voor het team beschikbaar is.
  • Indien tijdens de wedstrijd schade aan de kleding is ontstaan, dient dit direct na afloop van de wedstrijd door de speler aan de leider(s) te worden vermeld. Deze meldt dit zo spoedig mogelijk bij de coördinatoren materiaal en kleding. Voor schade aan de kleding die tijdens de wedstrijd is ontstaan, zal een speler niet verantwoordelijk worden gesteld, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld. Dit is ter beoordeling aan de coördinatoren Materiaal en kleding.
  • Bij vermissing van kledingstukken of geconstateerde schade aan de kleding anders dan hiervoor bedoeld, dient de leider dit direct na constatering te melden bij een coördinator van materiaal en kleding. Of iemand aansprakelijk wordt gesteld is ter beoordeling aan de coördinatoren Materiaal en kleding.
  • Bij verlies van het trainingspak dient het schadebedrag te worden betaald aan de vv Bellingwolde. Geconstateerde schade aan het trainingspak dient direct na constatering aan de leider te worden gemeld. Deze meldt dit zo spoedig mogelijk bij één van de coördinatoren materiaal en kleding. Of iemand hiervoor aansprakelijk wordt gesteld is ter beoordeling aan de coördinatoren materiaal en kleding.
  • Aan het eind van het voetbalseizoen dient de leider er voor te zorgen dat de tassen met alle kledingstukken en toebehoren erin worden ingeleverd bij de coördinatoren materiaal en kleding op een nader vast te stellen datum. Wanneer aan het einde van het seizoen blijkt dat er spullen ontbreken wat niet is gemeld en/of sprake is van niet gemelde schade, worden de daaraan verbonden kosten in rekening gebracht bij het team.
  • Aan het eind van het voetbalseizoen dienen alle trainingspakken te worden ingeleverd. Dit gebeurt op een nader vast te stellen datum.
  • In de gevallen, waarin dit reglement niet voorziet, beslissen de coördinatoren materiaal en kleding in overleg met het verantwoordelijk bestuurslid.

Wasvoorschriften

Om de kwaliteit van de bedrukte shirts of broekjes zo lang mogelijk optimaal te houden, dient u onderstaande voorschriften in acht te nemen.

* Kleding goed uitschudden voordat het gewassen gaat worden.

* Kleding binnenste buiten wassen, met de bedrukking  aan de binnenkant.

* Bedrukking niet centrifugeren op hoog toerental

* Bedrukte kleding mag niet worden gestreken.

* Kleding niet wassen met een vlekverwijderaar o.i.d.

* Geen wasverzachter gebruiken.

* Maximaal wassen tot 40 graden.

* Niet chemisch reinigen

* Niet bleken